Populære innlegg

tirsdag 14. juni 2011

Badet vårt.

ENDELIG er badet vårt ferdig. Det har tatt litt lengre tid enn planlagt men nå er alt klart og vi er veldig fornøyde.
Da vi startet hadde vi et bad på knappe 5 m2, nå er det mer enn doblet så vi boltrer oss i god plass. Dobbel vask, badekar og en fantastisk dusj er luksusting som vi digger ;) Ungene slipper endelig unna baljen sin og kan nå nyte et bad.
Av belysning har vi valgt ELLA fra Elektroarmatur i taket. Den gir godt og fint lys, 3 x 60 W. Over speilet har jeg hatt litt av en utfordring for å finne noe som vi likte. Ikke all baderomsbelysning er like pent.... Men vi valgte til slutt NINO fra By Rydens. Da måtte vi ha tre uttak over speilet, det fixet elektrikeren lett. Lampene har halogenpærer, hver på 25 W. De går på vanlig 230 V. I dusjen har vi en innfelt spot (tenk at JEG som har spot-fobi har gitt klarsignal til å installere spot - det hadde jeg aldri trodd....). Spoten som gir 35 W er beregnet for å ha i dusj, IP 67

Vi valgte å flislegge begge vinduskarmene. Det ble kjempefint! I stedet for lameller/persienne e.l. har jeg fått tak i vindusfolie. Den kjøpte jeg på nett fra WWW.BOKSTAVFABRIKKEN.NO Der kan du velge i forskjellige folier, jeg kjøpte den som heter Fasara Luna 6. Det er ørsmå prikker i folien som gjør at man har litt utsyn. Vi er kjempefornøyde med det! Man bør nok være to stykker når man henger opp folien for å få ut alle luftboblene.


Bilder av badet :







Badekaret er fra Vikingbad og heter Tornado DS W0827B
Dusjen er også fra Vikingbad, den heter Rainshower med buet topp og rund dusj.
Innredningen er fra Tona.

Stæsjet i vinduene er fra Mille Moi og fra Palma Design.

1 kommentar:

  1. wow, så flott badet ble!!
    Ser ut som et skikelig trivelig rom å starte dagen på :)

    SvarSlett