Populære innlegg

onsdag 21. september 2011

Lenge siden sist.

Dæsken ta, det er høst! Skal si tiden flyr når man har deg gøy :)

Jeg har begynt på skole! What, JEG på skole?!! Det hadde jeg aldri trodd skulle skje igjen. Jeg har meldt meg opp som student på NKI, tar to år med Interiørskolen. Det er knallgøy og lærerikt. Tegning er jo ikke min største lidenskap her i verden men jeg går på med stor iver. Dagens tegning av en sofa (!) er en høydare med tanke på at jeg ikke kan tegne noe mer komplisert enn en strekmann.
Behovet for en skikkelig arbeidsbenk har meldt seg i takt med utfordringene med skolearbeidet. Jeg skal lage meg et lite krypinn i kjelleren på Sigrid sitt gamle soverom. Rosa vegger skal få en skvett maling, det blir nok lyse grå vegger der. Maler skuffene i en gammel pult, de og en Ivar-reol fra Ikea skal bli blodrøde :) Tenker det blir bra med kraftige og energi-fulle farger. Noen røde rammer på veggene blir bra. Men hva skal være inni rammene, da?? Jo, jeg kom på noe smart her en dag. Jeg skal kjøpe meg et SCRABBLE-spill, pusle ord som gir inspirasjon og arbeidslyst og lime på glasset på rammene. Det blir samme prosjekt som marihønebildene, bare denne gang med bokstaver. Evt kommer jeg til å henge tre like rammer etter hverandre og lage en artig setning. Vi får se :) 
Farger er viktige å ha rundt seg, vi trenger mer enn hvite vegger og grå sofa. Nå kryr det av fine farger rundt oss. Ta et fint høstbilde og få det på lerret - det blir fint og personlig.
 
Husk å ha gode lamper i hus nå som mørket siger på. Gå rundt i butikker eller på nett og kikk. Det kryr av flotte lamper i all slags prisklasser! Og hvis du skulle trenge råd om belysning er det bare å si fra :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar